MB Travel - Nagy létszámú konferenciák, rendezvények, reptéri transzferek, városnézések, vacsora programok, külföldi és belföldi utak, sítúrák, osztálykirándulások luxus vagy veterán buszokkal.

Trabant bérlés

Mercedes autobuszok és Trabantok - micsoda párosítás!

A luxus mellett élvezhetik a puritán egyszerűséget, a "letisztult" formákat.

Ezzel a különleges programal, egyszerre nyújtun önöknek vagy vendégeiknek feledhetetlen szórakozást és emléket. A trabant "rallyk" többnyire Budapestről indulnak és a környező lovaspusztáknál végződnek, de Gödöllő vagy Szentendre is gyakori végállomása ezen túráknak. Akiknek csak rövidebb időre futja, azok reptéri vagy éttermi transzferekre zötyöghetnek spártai módon e fantasztikus járgánnyal. Az elmúlt években jelentősen megnőtt az érdeklődés e szocreál csoda iránt, ami nem más, mint a TRABANT! 
Folyamatosan bővülő megrendelőkörünk évente számos megrendeléssel lát el minket, melyeket 12 éve teljesítünk. Jelenleg 12 trabit tudunk bitosítani.

Ajánljuk a beutaztató programok színesítésére, VIP vendégek elkápráztatására, INSENTIVE csoportok szórakoztatására!

Trabant történelem röviden:

1958-59 Megjelennek az első trabantok. A P50 jelű, kéthengeres, léghűtéses, 500 cm3, 18 L. 
1952-62 Beindul a továbbfejlesztés: a P50/1 már 20 lóerős.
1962-64 A P60 típus már 594 cm3-es motorral készül (600-as). A 23 lóerős motorral a kocsi végsebessége kereken 100 km/h. 25000 készült ebből a modelből.

A Trabant 601 életútja (1964-1990):

Néhány évig még P60-asok motorjával készülnek a 601-sek.
Az alap kivitelű "standard" változat mellett megjelenik az igényesebb kivitelű "de Luxe" modell, amelyek krómozott lökhárítókkal, színesre lakkozott utastértetővel és igényesebb belső kivitellel hívta fel magára a figyelmet. 
Megjelenik a hosszú éveken át igen népszerűnek maradt "Universal" (magyarul kombi).
Ez utóbbi a gépkocsi sok szerényjövedelmű családnak voltak a mindenesei.
Ugyancsak hamar (1965-ben) hozta ki a gyár a félautomata "Hycomat" modellt.
A maga idején nem kis dolog volt ez a két pedállal vezethető kisautó.
A trabant életútját kis lépésekben, sűrűn egymást követően végrehajtott fejlesztések sorozata jellemzi.

1967 Az első kerekek ún. duplex fékeket kaptak, ami sokkal jobban megfelelt a tengelyek közötti fékerőelosztásnak. (ha már tárcsafék nem lehetett helyette)
1968 Kisebb fogyasztású, nagyobb teljesítményű motor. A legnagyobb tlejesítmény 26LE, a gépkocsi végsebessége 105 km/h.
1971 Javul a belső komfort: az üléstámlák döntése fokozatmentes, egészen a teljes lefektetésig.
1972 Nagyobb lesz az üzemanyagtartály térfogata, elfogadhatóvá válik az utastér fűtése.
1974 Lekerül a gyártásról at EGYMILLIOMODIK TRABANT! A műszaki fejlesztés sem áll le:
csökkenteni lehet a benzin-olaj keverék olajtartalmát, az 1:50 arányban bekevert olaj is bőven elegendő a motor keveréséhez. A hosszabb áttétel révén már a 108 km/h a legnagyobb sebesség.
1976 Továbbjavul az utastér-fűtés. Új lakkozási színek jelennek meg a kínálatban, bár a gépkocsik megvásárlásánál ennek csak inkább elvi jelentősége volt.
1979 Viszonylag későn valósul meg a kétkörös fékrendszer, pedig ez a gépkocsi biztonságának egyik sarkalatos eleme. Figyelemre méltó változást hoznak az új lökhárítók.
1980 Tovább bővül a "de Luxe" változat felszereltsége: ködlámpa, tolatólámpa, elektromos szélvédő-mosó.
1983 Ez az év meghozta a nagy áttörést a gépkocsi villamos rendszerében, megszületett az átállás a 6 Voltos rendzerrről a 12 Voltosra, ami ami egy igazi autonál már akkor sem volt tovább halogatható. Fejtámaszok és hátsóablak-fűtés a "de Luxe"-nál, gázrugós támaszték a kombi hátsó ajtajánál.
1985 Halogénizzók kerültek a fényszórókba, piacra kerül a nyitható tetőablakos változat is.
1986 Elektronikus pillanatnyi fogyasztásmérőt épít be a gyártó, és ami valóban jelentős előrelépés, a hátsó laprugóköteg helyére csavarrugós rugóstagok kerültek.

A trabant 601 után...

Nagyon megkésva, de végül mégiscsak megszületik és 1990-ben a piacra kerül a négyütemű Trabant. Az 1.1 literes, 40 lóerős, négyhengeres, vízhűtéses Volkswagen motor, számos változtatás a futóművön és a kocsiszekrényen. A gyártás azonban mindössze egy évig tartott, az össze legyártott mennyiség nem érte el a 40 000 db-ot. Ezzel egyidőben le is zárult a Trabant korszak, ami a piacra került több mint 3 millió, ezenbelül a hazai forgalmat gazdagító 340 ezer példányal évtizedeken ás fontos szerepet játszott az autós társadalomban.